AlHijrah Media Corporation pengendali stesen TV AlHijrah adalah sebuah syarikat jaminan Kerajaan Malaysia di bawah Menteri di Jabatan Perdana Menteri. Kami menyajikan teknologi penyiaran yang canggih dengan menjadi Stesen TV Percuma yang berfungsi sepenuhnya dalam teknologi Digital dan Aplikasi Penyiaran Definisi Tinggi yang pertama di Malaysia. Sebagai sebahagian daripada rancangan pengembangan syarikat, kami sedang mencari calon-calon yang berkelayakan dan berbakat untuk menyertai pasukan TV AlHijrah.
1. EKSEKUTIF SUMBER MANUSIA
Tanggungjawab:
•Melaksanakan fungsi keseluruhan proses pengajian termasuk pengiraan gaji, elaun, kerja lebih masa dan pemotongan termasuk berhubung dengan bank untuk proses pembayaran dan Jabatan Kewangan.
• Memeriksa tuntutan perbelanjaan kakitangan seperti tuntutan perjalanan, pengakutan, penginapan, perubatan, dan lain-lain.
• Memastikan potongan dan pembayaran badan berkanun seperti KWSP, SOCSO, LHDN, PPZ dan sebagainya tepat dan menepati tempoh yang ditetapkan.
• Mengemaskini data perkhidmatan kakitangan seperti pertukaran, pengesahan, kenaikan, pemberhentian, tindakan disiplin dan sebagainya di dalam rekod sistem dan fail supaya sentiasa tepat dan terkini.
• Memastikan tuntutan kakitangan adalah berdasarkan Manual Terma-Terma & Syarat Perkhidmatan Syarikat.
• Mengurus dan memantau faedah pekerja (seperti pembaharuan polisi insurans dan tuntutan, pengurusan cuti, tuntutan bayaran balik dan lain-lain).
• Menyediakan laporan yang dikehendaki oleh pihak pengurusan dari masa ke semasa.
Kelayakan:
• Ijazah Sarjana Muda Pengurusan Sumber Manusia, Teknologi Maklumat atau yang setaraf
• Sekurang-kurangnya 2 tahun pengalaman dalam bidang berkaitan
• Kemahiran menggunakan sistem Orisoft adalah satu kelebihan
• Perlu ada sikap kepimpinan dalam mengetuai satu-satu tugasan
• Pro-aktif dan mampu untuk bekerja secara bebas
• Komunikasi dan kemahiran interpersonal yang baik
•Mempunyai motivasi diri yang tinggi
Tarikh Tutup : 03 November 2014
2. EKSEKUTIF MEDIA BARU ( WEBMASTER / PROGRAMMER )
Tanggungjawab:
•Bertanggungjawap dalam membangunkan website, sistem dan pengaturcaraan menggunakan PHP / HTML / ASP / JSP.
• Menyediakan pelan dan strategi teknikal sebagai pentadbir e-dagang dan mampu untuk melaksanakan pengurusan kandungan dan pengurusan media maklumat untuk bahagian media baru.
• Menguruskan Webserver Linux Dan Windows ( Terminal / Cpanel / Plesk ).
• Mengemaskini dan memastikan keselamatan website dan server dalam keadaan baik.
• Mewujudkan ‘Standard Operation Procedures’ promosi dalam menyokong laman web untuk menjadi teratas dalam senarai enjin carian.
• Menyediakan pelan dan strategi untuk memastikan produk dan perkhidmatan Media Baru dijaga pada setiap masa dengan jelas.
• Membantu Pengurus Media Baru dalam menguruskan kandungan dan maklumat media untuk penerbitan e-dagang dan prosedur yang jelas serta mematuhi peraturan berkanun.
• Membantu untuk menyediakan khidmat perundingan yang berkaitan dengan komunikasi web dan teknologi Media Baru.
• Membina sistem untuk membantu syarikat dalam memudahkan kerja harian.
Kelayakan:
• Ijazah Sarjana Muda Sains Komputer, Kejuruteraan, Pemasaran (E-Dagang), Multimedia Kreatif atau yang setaraf ( Mahir dalam pengaturcaraan website )
• Sekurang-kurangnya 2 tahun pengalaman berkaitan Pengaturcaraan Dan Server
• Berpengalaman luas dalam PHP / ASP Dan mahir dalam menggunakan CMS ( Wordpress, Joomla, Drupal Dan Sebagainya )
• Pengetahuan dalam membina module dan plugin wordpress / menggunakan PHP
• Baik dari segi penulisan dan komunikasi bahasa Melayu dan Inggeris
• Mempunyai personaliti yang baik
•Mampu bekerja dalam berkumpulan
3. EKSEKUTIF TRAFIK
Tanggungjawab:
•Mengemaskini kandungan siaran dengan pihak penjadualan.
•Memastikan jadual iklan selaras dengan jadual unit pemasaran.
•Menyemak setiap promo/kapsul/PSA dan lain-lain agar mengikut piawaian (SOP) yang di tetapkan.
•Memastikan jadual dihantar tepat pada masa iaitu selewat-lewatnya sehari sebelum tarikh siaran.
•Membuat laporan untuk dihantar ke Suruhanjaya Komunikasi dan Media.
Kelayakan:
•Diploma atau Ijazah Sarjana Muda Komunikasi Media, Komunikasi Korporat atau yang setaraf.
•Sekurang-kurangnya 2 tahun pengalaman dalam bidang berkaitan.
•Kemahiran menggunakan sistem Broadcast Master (BCM) adalah satu kelebihan.
•Perlu ada sifat kepimpinan dalam mengetuai satu-satu tugasan.
•Pro-aktif dan mampu untuk bekerja secara bebas.
•Komunikasi dan kemahiran interpersonal yang baik.
•Mempunyai motivasi yang tinggi.
4. PENYUNTING RANCANGAN
Tanggungjawab:
•Bertanggungjawab membantu semua kerja-kerja yang melibatkan penyediaan, penerbitan dan penyampaian program televisyen dengan memantau kualiti audio dan video yang di hantar daripada pusat sumber.
•Membantu dalam kerja-kerja penyuntingan laporan-laporan dan penyediaan program televisyen dengan memastikan pemotongan rancangan dijalankan mengikut saranan pihak CCU dan LPF untuk penyiaran.
• Memastikan bahan berita/program yang akan disiarkan tidak bertentangan dengan garis panduan penerbitan berita/program yang dikuatkuasakan dari semasa ke semasa.
•Memastikan format Audio Video yang diterima bertepatan dengan format TV AlHijrah.
•Mengingest rancangan/program yang telah di sunting ke dalam pelayan (server) mengikut jadual yang telah dikeluarkan oleh Eksekutif Penjadualan.
•Menjalankan dan melaksanakan tugas-tugas yang diarahkan oleh Pengurus Pengurusan Penyiaran dari semasa ke semasa. Kelayakan:
•Diploma atau Ijazah Sarjana Muda Komunikasi Media, Komunikasi Korporat, Kewartawanan atau yang setaraf.
•Sekurang-kurangnya 2 tahun pengalaman dalam bidang penyiaran.
•Berpengalaman dalam penyuntingan Audio Video.
•Berkemahiran dalam pengendalian alat/perisian penyuntingan.
•Perlu ada sikap kepimpinan dalam mengetuai satu-satu tugasan.
•Pro-aktif dan mampu untuk bekerja secara bebas.
•Komunikasi dan kemahiran interpersonal yang baik.
•Mempunyai motivasi yang tinggi.
5. EKSEKUTIF PERKHIDMATAN SKRIN
Tanggungjawab:
• Menyediakan sarikata untuk semua program berbahasa asing ke Bahasa Melayu • Menyediakan senaraisemak harian bagi memudahkan semakan sarikata telah dibuat sebelum program ditayangkan
• Menyediakan ‘monthly roster’ dan ‘LPF roster’
• Memastikan kualiti terjemahan terjamin
• Memastikan fail sarikata untuk program yang bakal ditayangkan telah dimasukkan ke dalam server Kelayakan:
• Diploma atau Ijazah Sarjana Muda Komunikasi Media, Komunikasi Korporat atau yang setaraf
• Sekurang-kurangnya 2 tahun pengalaman dalam bidang berkaitan
• Boleh membuat terjemahan ke Bahasa Melayu
• Kemahiran menggunakan Cavena Tempo adalah satu kelebihan
• Perlu ada sikap kepimpinan dalam mengetuai satu-satu tugasan
• Pro-aktif dan mampu untuk bekerja secara bebas
• Komunikasi yang baik dan kemahiran interpersonal yang baik
• Mempunyai motivasi diri yang tinggi
6. POLIS BANTUAN (KONSTABEL)
Tanggungjawab: •Memastikan persekitaran tempat kerja adalah selamat
•Memastikan keselamatan dari segi perbuatan merosakkan harta syarikat, kecurian barangan dan memberi perlindungan kepada kakitangan syarikat
•Merekod dan memantau kawalan keselamatan oleh semua individu yang memasuki premis syarikat
•Mengendalikan rondaan fizikal berkala pada masa yang ditetapkan di dalam premis
•Mengemaskini dan memastikan rekod-rekod keselamatan dalam keadaan baik. Kelayakan:
• Rakyat Malaysia berumur 25 – 35 tahun (Lelaki/Perempuan)
• Kelayakan minimum SPM
• Polis Bantuan adalah digalakkan memohon
• Boleh bertutur dan menulis dalam Bahasa Malayu
• Boleh bekerja shif
• Mempunyai kesihatan yang baik
• Mempunyai kenderaan sendiri
7. EKSEKUTIF AUDIT DALAMAN DAN PENGURUSAN RISIKO
Tanggungjawab:
• Melaksanakan tugasan audit dalaman untuk mencapai pengurusan risiko yang berkesan, kawalan dalaman dan tadbir urus korporat yang baik
• Merekodkan isu-isu audit melalui pendekatan yang sistematik kepada Pengurus Audit Dalaman & Pengurusan Risiko
•Membantu Pengurus Audit Dalaman & Pengurusan Risiko dalam merancang, merekabentuk dan melaksanakan proses pengurusan risiko keseluruhan bagi organisasi
• Mengekalkan rekod dan menyediakan laporan mengenai pentadbiran projek-projek dan aktiviti audit yang diberikan
• Menjalankan fungsi audit dalaman Syarikat dan memberi pendekatan yang objektif dan berkecuali untuk meningkatkan pematuhan dasar-dasar operasi dan prosedur serta peraturan berkanun
• Menyediakan laporan audit kepada Pengurus Audit Dalaman & Pengurusan Risiko Kelayakan:
• Ijazah Sarjana Muda atau Ijazah Profesional dalam Kewangan / Perakaunan / Perbankan
• 2 tahun pengalaman bekerja di dalam bidang berkaitan audit dalaman atau audit luar
• Pendedahan kepada sistem pengurusan risiko korporat
• Tahap integriti yang tinggi, matang, teliti, pendekatan analitikal, kemahiran berkomunikasi yang cemerlang, interpersonal yang baik adalah pra-syarat
•Pengalaman dalam bidang audit dalaman di dalam industri penyiaran adalah satu kelebihan
8. PENERBIT DAN EDITOR BERITA
Tanggungjawab:
• Menerbitkan program berita harian dan lain-lain program yang ditugaskan samada dalam atau luar studio
• Memberi tugasan kepada wartawan, penolong penerbit, stinger serta kakitangan lain bagi memastikan Berita TV AlHijrah berjalan lancar
• Memilih bahan berita yang penting, menarik serta memenuhi kriteria yang telah ditetapkan oleh pihak pengurusan TV AlHijrah serta memenuhi dan mematuhi dasar dan peraturan kerajaan
• Menyunting dan menambah baik penulisan laporan oleh wartawan, penolong penerbit, stringer atau mana-mana pihak yang menyumbang kepada Berita TV AlHijrah atau mana-mana program yang berkaitan
• Membantu merancang liputan berita harian, mingguan serta tahunan peristiwa-peristiwa penting dalam dan luar negara
• Mengenalpasti visual dan bahan-bahan lain yang boleh disimpan sebagai arkib bagi kegunaan akan datang
• Menguruskan wartawan, penolong penerbit, stringer serta kakitangan lain berkaitan tugas dan tanggungjawab mereka serta kepentingan menjaga peradaban sebagai kakitangan TV AlHijrah
•Melakukan tugasan lain seperti yang diarahkan oleh Pengurus Besar dari semasa ke semasa Kelayakan:
• Ijazah Sarjana Muda atau kelulusan setara dalam bidang berkaitan seperti Komunikasi Massa, Kesusteraan, Penulisan dan Penyiaran
• Sekurang-kurangnya 3-5 tahun pengalaman dalam bidang kewartawanan siaran atau penerbitan
• Seseorang yang tidak mempunyai kelayakan akademik seperti di atas boleh dipertimbangkan sekiranya mempunyai pengalaman antara 7 – 10 tahun dalam bidang kewartawanan siaran dan penerbitan
• Perlu ada sikap kepimpinan dalam mengetuai satu-satu tugasan
• Pro-aktif dan mampu untuk bekerja secara bebas
• Komunikasi yang baik dan kemahiran interpersonal
• Mempunyai motivasi diri yang tinggi
Tarikh Tutup : 01 November 2014
Cara Memohon:-
Tanggungjawab:
•Melaksanakan fungsi keseluruhan proses pengajian termasuk pengiraan gaji, elaun, kerja lebih masa dan pemotongan termasuk berhubung dengan bank untuk proses pembayaran dan Jabatan Kewangan.
• Memeriksa tuntutan perbelanjaan kakitangan seperti tuntutan perjalanan, pengakutan, penginapan, perubatan, dan lain-lain.
• Memastikan potongan dan pembayaran badan berkanun seperti KWSP, SOCSO, LHDN, PPZ dan sebagainya tepat dan menepati tempoh yang ditetapkan.
• Mengemaskini data perkhidmatan kakitangan seperti pertukaran, pengesahan, kenaikan, pemberhentian, tindakan disiplin dan sebagainya di dalam rekod sistem dan fail supaya sentiasa tepat dan terkini.
• Memastikan tuntutan kakitangan adalah berdasarkan Manual Terma-Terma & Syarat Perkhidmatan Syarikat.
• Mengurus dan memantau faedah pekerja (seperti pembaharuan polisi insurans dan tuntutan, pengurusan cuti, tuntutan bayaran balik dan lain-lain).
• Menyediakan laporan yang dikehendaki oleh pihak pengurusan dari masa ke semasa.
Kelayakan:
• Ijazah Sarjana Muda Pengurusan Sumber Manusia, Teknologi Maklumat atau yang setaraf
• Sekurang-kurangnya 2 tahun pengalaman dalam bidang berkaitan
• Kemahiran menggunakan sistem Orisoft adalah satu kelebihan
• Perlu ada sikap kepimpinan dalam mengetuai satu-satu tugasan
• Pro-aktif dan mampu untuk bekerja secara bebas
• Komunikasi dan kemahiran interpersonal yang baik
•Mempunyai motivasi diri yang tinggi
Tarikh Tutup : 03 November 2014
2. EKSEKUTIF MEDIA BARU ( WEBMASTER / PROGRAMMER )
Tanggungjawab:
•Bertanggungjawap dalam membangunkan website, sistem dan pengaturcaraan menggunakan PHP / HTML / ASP / JSP.
• Menyediakan pelan dan strategi teknikal sebagai pentadbir e-dagang dan mampu untuk melaksanakan pengurusan kandungan dan pengurusan media maklumat untuk bahagian media baru.
• Menguruskan Webserver Linux Dan Windows ( Terminal / Cpanel / Plesk ).
• Mengemaskini dan memastikan keselamatan website dan server dalam keadaan baik.
• Mewujudkan ‘Standard Operation Procedures’ promosi dalam menyokong laman web untuk menjadi teratas dalam senarai enjin carian.
• Menyediakan pelan dan strategi untuk memastikan produk dan perkhidmatan Media Baru dijaga pada setiap masa dengan jelas.
• Membantu Pengurus Media Baru dalam menguruskan kandungan dan maklumat media untuk penerbitan e-dagang dan prosedur yang jelas serta mematuhi peraturan berkanun.
• Membantu untuk menyediakan khidmat perundingan yang berkaitan dengan komunikasi web dan teknologi Media Baru.
• Membina sistem untuk membantu syarikat dalam memudahkan kerja harian.
Kelayakan:
• Ijazah Sarjana Muda Sains Komputer, Kejuruteraan, Pemasaran (E-Dagang), Multimedia Kreatif atau yang setaraf ( Mahir dalam pengaturcaraan website )
• Sekurang-kurangnya 2 tahun pengalaman berkaitan Pengaturcaraan Dan Server
• Berpengalaman luas dalam PHP / ASP Dan mahir dalam menggunakan CMS ( Wordpress, Joomla, Drupal Dan Sebagainya )
• Pengetahuan dalam membina module dan plugin wordpress / menggunakan PHP
• Baik dari segi penulisan dan komunikasi bahasa Melayu dan Inggeris
• Mempunyai personaliti yang baik
•Mampu bekerja dalam berkumpulan
3. EKSEKUTIF TRAFIK
Tanggungjawab:
•Mengemaskini kandungan siaran dengan pihak penjadualan.
•Memastikan jadual iklan selaras dengan jadual unit pemasaran.
•Menyemak setiap promo/kapsul/PSA dan lain-lain agar mengikut piawaian (SOP) yang di tetapkan.
•Memastikan jadual dihantar tepat pada masa iaitu selewat-lewatnya sehari sebelum tarikh siaran.
•Membuat laporan untuk dihantar ke Suruhanjaya Komunikasi dan Media.
Kelayakan:
•Diploma atau Ijazah Sarjana Muda Komunikasi Media, Komunikasi Korporat atau yang setaraf.
•Sekurang-kurangnya 2 tahun pengalaman dalam bidang berkaitan.
•Kemahiran menggunakan sistem Broadcast Master (BCM) adalah satu kelebihan.
•Perlu ada sifat kepimpinan dalam mengetuai satu-satu tugasan.
•Pro-aktif dan mampu untuk bekerja secara bebas.
•Komunikasi dan kemahiran interpersonal yang baik.
•Mempunyai motivasi yang tinggi.
4. PENYUNTING RANCANGAN
Tanggungjawab:
•Bertanggungjawab membantu semua kerja-kerja yang melibatkan penyediaan, penerbitan dan penyampaian program televisyen dengan memantau kualiti audio dan video yang di hantar daripada pusat sumber.
•Membantu dalam kerja-kerja penyuntingan laporan-laporan dan penyediaan program televisyen dengan memastikan pemotongan rancangan dijalankan mengikut saranan pihak CCU dan LPF untuk penyiaran.
• Memastikan bahan berita/program yang akan disiarkan tidak bertentangan dengan garis panduan penerbitan berita/program yang dikuatkuasakan dari semasa ke semasa.
•Memastikan format Audio Video yang diterima bertepatan dengan format TV AlHijrah.
•Mengingest rancangan/program yang telah di sunting ke dalam pelayan (server) mengikut jadual yang telah dikeluarkan oleh Eksekutif Penjadualan.
•Menjalankan dan melaksanakan tugas-tugas yang diarahkan oleh Pengurus Pengurusan Penyiaran dari semasa ke semasa. Kelayakan:
•Diploma atau Ijazah Sarjana Muda Komunikasi Media, Komunikasi Korporat, Kewartawanan atau yang setaraf.
•Sekurang-kurangnya 2 tahun pengalaman dalam bidang penyiaran.
•Berpengalaman dalam penyuntingan Audio Video.
•Berkemahiran dalam pengendalian alat/perisian penyuntingan.
•Perlu ada sikap kepimpinan dalam mengetuai satu-satu tugasan.
•Pro-aktif dan mampu untuk bekerja secara bebas.
•Komunikasi dan kemahiran interpersonal yang baik.
•Mempunyai motivasi yang tinggi.
5. EKSEKUTIF PERKHIDMATAN SKRIN
Tanggungjawab:
• Menyediakan sarikata untuk semua program berbahasa asing ke Bahasa Melayu • Menyediakan senaraisemak harian bagi memudahkan semakan sarikata telah dibuat sebelum program ditayangkan
• Menyediakan ‘monthly roster’ dan ‘LPF roster’
• Memastikan kualiti terjemahan terjamin
• Memastikan fail sarikata untuk program yang bakal ditayangkan telah dimasukkan ke dalam server Kelayakan:
• Diploma atau Ijazah Sarjana Muda Komunikasi Media, Komunikasi Korporat atau yang setaraf
• Sekurang-kurangnya 2 tahun pengalaman dalam bidang berkaitan
• Boleh membuat terjemahan ke Bahasa Melayu
• Kemahiran menggunakan Cavena Tempo adalah satu kelebihan
• Perlu ada sikap kepimpinan dalam mengetuai satu-satu tugasan
• Pro-aktif dan mampu untuk bekerja secara bebas
• Komunikasi yang baik dan kemahiran interpersonal yang baik
• Mempunyai motivasi diri yang tinggi
6. POLIS BANTUAN (KONSTABEL)
Tanggungjawab: •Memastikan persekitaran tempat kerja adalah selamat
•Memastikan keselamatan dari segi perbuatan merosakkan harta syarikat, kecurian barangan dan memberi perlindungan kepada kakitangan syarikat
•Merekod dan memantau kawalan keselamatan oleh semua individu yang memasuki premis syarikat
•Mengendalikan rondaan fizikal berkala pada masa yang ditetapkan di dalam premis
•Mengemaskini dan memastikan rekod-rekod keselamatan dalam keadaan baik. Kelayakan:
• Rakyat Malaysia berumur 25 – 35 tahun (Lelaki/Perempuan)
• Kelayakan minimum SPM
• Polis Bantuan adalah digalakkan memohon
• Boleh bertutur dan menulis dalam Bahasa Malayu
• Boleh bekerja shif
• Mempunyai kesihatan yang baik
• Mempunyai kenderaan sendiri
7. EKSEKUTIF AUDIT DALAMAN DAN PENGURUSAN RISIKO
Tanggungjawab:
• Melaksanakan tugasan audit dalaman untuk mencapai pengurusan risiko yang berkesan, kawalan dalaman dan tadbir urus korporat yang baik
• Merekodkan isu-isu audit melalui pendekatan yang sistematik kepada Pengurus Audit Dalaman & Pengurusan Risiko
•Membantu Pengurus Audit Dalaman & Pengurusan Risiko dalam merancang, merekabentuk dan melaksanakan proses pengurusan risiko keseluruhan bagi organisasi
• Mengekalkan rekod dan menyediakan laporan mengenai pentadbiran projek-projek dan aktiviti audit yang diberikan
• Menjalankan fungsi audit dalaman Syarikat dan memberi pendekatan yang objektif dan berkecuali untuk meningkatkan pematuhan dasar-dasar operasi dan prosedur serta peraturan berkanun
• Menyediakan laporan audit kepada Pengurus Audit Dalaman & Pengurusan Risiko Kelayakan:
• Ijazah Sarjana Muda atau Ijazah Profesional dalam Kewangan / Perakaunan / Perbankan
• 2 tahun pengalaman bekerja di dalam bidang berkaitan audit dalaman atau audit luar
• Pendedahan kepada sistem pengurusan risiko korporat
• Tahap integriti yang tinggi, matang, teliti, pendekatan analitikal, kemahiran berkomunikasi yang cemerlang, interpersonal yang baik adalah pra-syarat
•Pengalaman dalam bidang audit dalaman di dalam industri penyiaran adalah satu kelebihan
8. PENERBIT DAN EDITOR BERITA
Tanggungjawab:
• Menerbitkan program berita harian dan lain-lain program yang ditugaskan samada dalam atau luar studio
• Memberi tugasan kepada wartawan, penolong penerbit, stinger serta kakitangan lain bagi memastikan Berita TV AlHijrah berjalan lancar
• Memilih bahan berita yang penting, menarik serta memenuhi kriteria yang telah ditetapkan oleh pihak pengurusan TV AlHijrah serta memenuhi dan mematuhi dasar dan peraturan kerajaan
• Menyunting dan menambah baik penulisan laporan oleh wartawan, penolong penerbit, stringer atau mana-mana pihak yang menyumbang kepada Berita TV AlHijrah atau mana-mana program yang berkaitan
• Membantu merancang liputan berita harian, mingguan serta tahunan peristiwa-peristiwa penting dalam dan luar negara
• Mengenalpasti visual dan bahan-bahan lain yang boleh disimpan sebagai arkib bagi kegunaan akan datang
• Menguruskan wartawan, penolong penerbit, stringer serta kakitangan lain berkaitan tugas dan tanggungjawab mereka serta kepentingan menjaga peradaban sebagai kakitangan TV AlHijrah
•Melakukan tugasan lain seperti yang diarahkan oleh Pengurus Besar dari semasa ke semasa Kelayakan:
• Ijazah Sarjana Muda atau kelulusan setara dalam bidang berkaitan seperti Komunikasi Massa, Kesusteraan, Penulisan dan Penyiaran
• Sekurang-kurangnya 3-5 tahun pengalaman dalam bidang kewartawanan siaran atau penerbitan
• Seseorang yang tidak mempunyai kelayakan akademik seperti di atas boleh dipertimbangkan sekiranya mempunyai pengalaman antara 7 – 10 tahun dalam bidang kewartawanan siaran dan penerbitan
• Perlu ada sikap kepimpinan dalam mengetuai satu-satu tugasan
• Pro-aktif dan mampu untuk bekerja secara bebas
• Komunikasi yang baik dan kemahiran interpersonal
• Mempunyai motivasi diri yang tinggi
Tarikh Tutup : 01 November 2014
Cara Memohon:-
Peluang pembangunan kerjaya dalam syarikat yang sangat baik. Kami juga menawarkan pakej imbuhan yang menarik kepada calon-calon yang layak. Pemohon yang berminat hendaklah menghantar resume lengkap mereka menyatakan gaji semasa dan dipohon bersama-sama dengan foto saiz pasport (tidak dikembalikan) kepada:-
Jabatan Sumber Manusia
ALHIJRAH MEDIA CORPORATION (TV AlHijrah)
Kompleks Pusat Islam,
Jalan Perdana,
50480 Kuala Lumpur.
Tel : 03-22601600
Fax : 03-22601566
E-mail : jobs@tvalhijrah.com
Website : www.tvalhijrah.com
*Hanya calon yang disenaraipendek sahaja akan dipanggil untuk temuduga.
0 Comments